Selasa, 28 Julai 2015

KENAIKAN KADAR UPAH MINIMA KHIDMAT UKUR TANAH



Cukai Barangan dan Perkhidmatan kerajaan atau GST yang telah mula dilaksanakan sejak 1 April 2015 dan juga kesan daripada kenaikan harga minyak sejak 2 bulan yang lepas telah menyebabkan harga barangan modal yang bersangkutan dengan kerja ukur tanah tidak terlepas daripada menjadi semakin mahal.

Selama 4 bulan sejak perlaksanaan GST pihak kami cuba mempertahankan kadar harga minima upah ukur tanah kami yang sebanyak RM 500 seperti yang telah kami tetapkan sejak dari awal tahun 2013 lagi. Tetapi kini kami tidak mampu lagi bertahan dengan bebanan kos tambahan perbelanjaan akibat daripada kenaikan harga barangan modal yang telah kami cuba serapkan selama ini dengan tanpa menaikkan kadar upah kami.

Jadi dengan ini berkuatkuasa mulai 1 Ogos ini kadar harga upah minima kami akan dinaikkan sebanyak RM 100 menjadi 
RM 600 bagi menampung segala kenaikan kos modal yang telah pun ditanggung oleh pihak kami selama perlaksanaan cukai GST bermula dari bulan April yang lepas lagi.


KADAR UPAH MINIMA KAMI SEKARANG = RM 500

TETAPI MULAI 1 OGOS 2015

KADAR UPAH MINIMA KAMI = RM 600

Kadar harga bagi setiap perkhidmatan kami kekal sama seperti dahulu iaitu kadar yang telah kami tetapkan harganya yang mengikut keluasan per/ekar, per/bahagian dan juga per/hari bekerja. Yang terbabit dengan kadar harga baru hanyalah KADAR ASAS UPAH MINIMA kami sahaja iaitu daripada RM500 menjadi RM600. ( KLIK SINI UNTUK INFO LANJUT )

Kepada bakal pelanggan di negeri Selangor dan sekitar Lembah Klang yang memerlukan khidmat kami, ( KLIK SINI UNTUK HUBUNGI KAMI ) setelah perbincangan mengenai kerja ukur yang diperlukan maka pihak kami akan memberikan surat sebutharga rasmi terlebih dahulu untuk perhatian dan juga persetujuan dari pihak pelanggan.

Setelah pihak pelanggan dan pihak kami sama-sama bersetuju dengan kerja-kerja yang perlu dilakukan dan  kadar upahnya barulah pihak kami akan memberikan tarikh waktu bilakah kerja-kerja tersebut dapat dijadualkan mula dibuat dan juga tarikh kerja-kerja tersebut dijangka siap.

SEKIAN TERIMA KASIH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERINGATAN :-

PEMBACA yang mahu menulis di ruang komen PERLU MENULIS nama ID atau menulis 'NAMA SAMARAN'. Sebarang ulasan dan pertanyaan dari 'TANPA NAMA' akan dihapuskan. Penggunaan bahasa perlulah yang penuh DAN berhemah. Penulisan dengan gaya BAHASA SMS yang tidak difahami AKAN DIHAPUSKAN