Jumaat, 17 Mac 2023

PERKHIDMATAN JURUKUR TANAH KLANG : UKUR BUTIRAN

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 


( Foto contoh Pelan Ukur Butiran yang biasa dibuat dan disediakan )

Kerja Ukur Butiran @ Detail Survey dijalankan adalah bagi merekodkan butiran setiap ‘benda kekal’ yang terdapat di atas atau di dalam tanah satu kawasan tertentu yang akan dilukis dan ditunjukkan dalam satu pelan ukuran butiran.

Takrifan ‘benda kekal’ ini adalah seperti rumah kediaman, bangunan, jalan, pagar, parit saliran, tiang-tiang letrik, telefon atau lampu, paip-paip air atau utility lain, paip pembentung, kolam atau tangki air, tebing sungai, tembok batu, kabel-kabel letrik atau komunikasi dibawah tanah malahan jenis-jenis pokok tertentu serta papan-papan tanda jalan atau papan iklan dan bermacam macam lagi benda lain yang perlukan pengukuran untuk diketahui kedudukan serta saiz sebenar benda tersebut. Benda-benda yang perlu diukur juga bergantung kepada keperluan tujuan sesuatu kerja ukur tersebut perlu dibuat.

Dari pengukuran di lokasi, data-data ukur akan dilukis ditunjukkan pula di dalam pelan. Dari pelan ukuran butiran yang telah disediakan perancangan bagi pembangunan dapat dibuat dengan lebih mudah dan tepat.

Keterangan di atas hanyalah sekadar penerangan ringkas salah satu bidang kerja ukur yang dibuat oleh kami. Untuk penjelasan lebih lanjut berkenaan kerja ukur butiran ini anda bolehlah menghubungi kami.

_____________________________________________

Seperti biasa jika anda ada keperluan untuk membuat apa-apa urusan ukur tanah ke atas tanah anda bolehlah hubungi kami melalui saluran yang telah diberikan disini. Untuk lebih mudah kirim sahaja pertanyaan tersebut melalui telefon dengan kiriman mesej melalui aplikasi WhatsApp ke nombor :

( Klik nombor di bawah )

 

012-3949064


--------------------------------------------------------------

Jurukur Tanah Klang @ 2023

#jurukurtanah

#jurukurtanahbagan

#jurukurtanahklang

#jurukurtanahdiklang

#jurukurtanahdiselangor

#baganbeachboy